Gebruiksvoorwaarden

Speciaal voor u hebben wij onze algemene voorwaarden helder en compact uiteengezet. Zodat we het niet onnodig ingewikkeld maken, en u snel kunt vinden wat u zoekt. Zo houdt u tijd over voor hetgeen u echt graag doet, klussen! Hieronder vindt u onze “kleine lettertjes”, maar dan in klare taal.

Let op! de uitgebreide Algemene voorwaarden zijn leidend. Wilt u meteen onze tot in de puntjes verzorgde en allesomvattende Algemene voorwaarden lezen? Geen probleem!

Artikel 1 - Definities.

We houden niet van moeilijke woorden. Wel van transparantie, goede service en ons flexibel opstellen! We hebben enkele pijlers waar we ons op focussen:

  • Ons aanbod – Dat is ruim, goed geprijsd, flexibel samen te stellen en groeit elke dag!
  • Ruilen – Geen probleem! Als het toch niks voor u is, kunt u het product omruilen of het aankoopbedrag terugkrijgen. U heeft 8 dagen bedenktijd! Let wel even op de voorwaarden.
  • Prijs – Daarin willen we uitblinken. Elke dag kijken we of we nog iets aan de prijs kunnen doen.
  • Garantie – Krijgt u gewoon. Zoals het hoort. Mits goed omgesprongen met het product, zullen wij het product repareren/vervangen!
  • Levering – Die is snel. En we zijn altijd op zoek naar nieuwe kansen!
  • Betaling – Er is veel te kiezen. Alle betaalmethodes zijn snel en veilig.
  • Klachten – Nemen we uiterst serieus. Na bezorging vragen we u om uw eerlijke mening en zijn we benieuwd naar uw ervaring met ons. Een klacht? Geen probleem! Daar leren we van.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer.

Wij zijn woodtools.be. Middels deze handelsnaam maken wij deel uit van Lipiko nv., welke de statutaire naam vormt. Onze webshop is “gevestigd” aan de Zamanlaan in Sint-Renelde. Onze postcode is B-1480. U bent van harte welkom! U kunt ons bellen via 02/390 99 91 (ma t/m vr 08:00 – 17:00 uur) of met ons Whatsappen via +32 497 27 37 02, daar helpen we u ook! U kunt ons natuurlijk ook altijd een mailtje sturen via contact@woodtools.be.be en ons BTW-nummer is BE0.

Artikel 3 - Het aanbod.

Alles wat u moet weten over het product staat omschreven op de pagina van het betreffende product. Net als wat meegeleverd wordt. Verwacht u iets meer of wilt u wat bijbestellen? Neem even contact met ons op. Een foutje of vergissing op onze website, zoals een verdwaalde komma of een foutje in de leveromvang? Dat herstellen we graag en het staat ons dan ook vrij dit zonder verdere consequenties voor ons te doen. Is de prijs anders dan gisteren? De markt is onderhevig aan snelle veranderingen en wij gaan daarin graag mee. Moet kunnen dus. We doen ons best om onze producten zo goed mogelijk te omschrijven. En zo goed mogelijke productafbeeldingen bij te voegen. Mochten we er eens naast zitten, bijvoorbeeld de kleur van het geleverde product wijkt volgens uw waarneming af van hetgeen op de website gepresenteerd wordt, dan blijven we buiten schot. Uw bestelling kan om deze reden niet geannuleerd worden, behoudens onze bedenktijd. Maar hey, het gaat toch om de werking van het product? En die is van de merken die u bij ons vindt ongeëvenaard. We zullen u altijd vertellen wát u koopt, wat het kost, wanneer u het - bij benadering - ontvangt en wat we afspreken over bijvoorbeeld ruilen.

Artikel 4 - De overeenkomst.

Zodra u bij ons een bestelling plaatst, is er sprake van een overeenkomst. Waarmee u aangeeft de bijbehorende regels te respecteren. Staat niets geks in hoor. Per e-mail ontvangt u een bevestiging van uw bestelling, en dientengevolge onze overeenkomst. Klopt er volgens u iets niet? Neem dan direct even contact met ons op. Bij woodtools.be profiteert u van een beveiligde digitale omgeving, welke afgesloten is voor kwade invloeden van buitenaf en waar u veilig kunt betalen.

Als u bij ons een bestelling plaatst moeten we erbij zeggen dat we voor sommige betaalmethodes een kleine automatische check doen. Er kan dan uitkomen dat u helaas niet in aanmerking komt voor die transactie. In dat geval kunnen we de overeenkomst annuleren. We kunnen het maar gezegd hebben! Op haast iedere pagina van onze website en/of klantcommunicatie wijzen we u op onze contactgegevens, hier kunt u terecht voor vragen en/of klachten. Op onze website vindt u ook alle benodigde informatie omtrent retourneren/herroepingen, ondeugdelijke producten, etc.

Artikel 5 - Herroepingsrecht.

Wilt u een product retourneren? Is het toch niet precies wat u zoekt? Geen probleem!

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 8 dagen* zonder opgave van redenen ontbinden. Wij mogen u vragen naar de reden, mogelijk kunnen wij namelijk onze diensten verbeteren, maar wij kunnen u dit niet verplichten. De bedenktijd gaat in nadat u, of een aangewezen derde, behoudens de vervoerder, het product heeft ontvangen.

Meerdere producten besteld? En in één bestelling? De bedenktijd gaat in op de dag dat u het laatste product uit de bestelling heeft ontvangen.

Vul voor een snelle verwerking op onze website het formulier voor herroeping in, verzend het (digitale) formulier en zorg ervoor dat het product vanaf dan binnen 8 dagen naar ons verzonden is. Het staat u natuurlijk vrij om ons uw herroeping op andere manieren te laten weten, bijvoorbeeld door een e-mail te sturen of telefonisch.

Indien u geen gebruik maakt van het digitale formulier, kunt u uw melding van het beroepen op uw herroepingsrecht richten aan bijv. contact@woodtools.be.be.

U ontvangt per e-mail een ontvangstbevestiging en een retourlabel om de producten kosteloos te retourneren. Indien u zelf kiest voor een duurdere verzendmethode dan onze standaardzending (via de retourlabel), dan betaalt u zelf de bijkomende kosten. Maar dat is logisch. U kunt uw product(en) natuurlijk ook altijd afgeven in onze shop.

Het aankoopbedrag van de teruggekomen producten wordt binnen vijf werkdagen ná ontvangst van de geretourneerde producten aan u overgemaakt.

Tips: Bewaar het verzendbewijs van de geretourneerde producten. In onvoorziene gevallen komt u dit van pas als een pakket kwijt raakt. Verpak daarnaast de producten die u gaat retourneren goed, dit voorkomt beschadigde producten welke vervolgens voor waardevermindering kunnen zorgen. U bent namelijk tot aan de aflevering bij ons verantwoordelijk voor de conditie van het product.

Artikel 6 - Uitsluiting herroepingsrecht.

Bij ons kunt u áltijd gebruikmaken van het herroepingsrecht. Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:

  • Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;

Artikel 7 - De prijs.

  • Op onze website vindt u altijd de meest actuele prijzen.
  • De prijzen staan zowel inclusief als exclusief BTW op onze website vermeld (handig voor een bedrijfsmatige aankoop!).
  • De prijzen van onze producten kunnen dagelijks aangepast worden. Waarom? We willen te allen tijde de scherpste prijs kunnen aanbieden.
  • Het overeengekomen aankoopbedrag uit de orderbevestiging (die per e-mail verzonden wordt direct na uw bestelling) is leidend.
  • Veranderingen in BTW-tarieven komen vanuit de overheid en daar hebben we ons aan te houden.
  • Het aankoopbedrag wordt betaald inclusief BTW (de bedragen exclusief BTW staan er ook bij vermeld).
  • Een foutief gecommuniceerde prijs (ook op de website) leidt niet tot een voortzetting van de overeenkomst en levering van het betreffende product voor de foutieve prijs.

Artikel 8 - Conformiteit en garantie.

Als u bij ons een product koopt, krijgt u waar voor uw geld. Het product is geschikt voor niet anders dan normaal gebruik. Schort er binnen de garantieperiode iets aan? Meld het product dan aan voor onze garantieservice en we gaan er voor u naar kijken! Wij volgen altijd hetgeen de wet voorschrijft, geen zorgen.

Artikel 9 - Betaling.

Zodra uw betaling voor uw bestelling bij ons binnen is, wordt de verwerking van uw bestelling in gang gezet. Ons team gaat uw bestelling in gang zetten tot deze verzendklaar is. Waarna uw pakketje overgedragen wordt aan onze bezorgpartner(s).

Valt het u op dat er iets niet klopt rondom het betalingsproces? Geef het even door.

De consument is niet bevoegd op de aan de ondernemer verschuldigde bedragen enig bedrag wegens een door hem gestelde tegenvordering in mindering te brengen (verrekening verbod).

Artikel 10 - Klachten.

Heeft u een klacht? Dat kan natuurlijk. Gebruik hiervoor het formulier op onze website. U vindt deze op de pagina Klachten. Beschrijf duidelijk wat de aard van uw klacht is en wat er precies gebeurd is. Wij nemen binnen drie werkdagen contact op om de klacht te bespreken. Wij nemen iedere klacht zeer serieus op en zullen deze daar waar mogelijk direct rechtzetten. Van iedere klacht kunnen wij leren!

Onze visie is dat we er eerst met onze klant zelf proberen uit te komen, zodat het niet verder escaleert. Onnodig namelijk!

Artikel 11 - Geschillen.

Is het toch niet gelukt om de klacht zonder verdere problemen op te lossen? Dat is erg jammer. Als u het idee heeft dat wij er samen niet meer uit zullen komen, kunt u uw klacht voorleggen aan Trusted Shops. Dit is een onafhankelijke keurmerkpartij gespecialiseerd in online winkelen. Zij kunnen gratis bemiddelen. Mocht die stap u nog niet groot genoeg zijn, kan de klacht voorgelegd worden aan Geschil Online. Dit orgaan is neutraal en hun uitspraak is bindend voor zowel ondernemer als consument.

Artikel 12 - Aanvullende of afwijkende bepalingen.

Toekomstige aanpassingen aan deze algemene voorwaarden zullen we kenbaar maken via onze website. Het zal sowieso niet verkeerd uitpakken voor u, onze klant staat centraal.